Alte Homepage
Übung/Spiel - Datenbank Eintrag ... Parrameter lesen + Datensatz anzeigen:
Alte Homepage:
weiter geht´s
Neue Homepage
Der Eintrag Nr. 32 wird gelesen.
Aktives Lesen | Erstellt von 1 am 03.01.2016 | 32 |
Alter: von 9 bis 99
Schwierigkeit: 1
Dauer: 30 min.
Quelle: Lesson Plan Ideas (App für Android - info@ilessonplanner.co.uk/)
Beschreibung:
Es gibt viele Wege, um lesen aktiv zu gestalten. Dies ermuntert SuS, sich eingehender mit dem Text zu befassen:
Originaleintrag von ilessonplanner:
1) There are lots of ways to make reading more active.This encourages students to engage more with the text.
2) You could give students a text to read and ask them to write a heading for each paragraph, or to write a one sentence summary for each paragraph.
3) You could also give pairs of students? different readings, and a black marker pen. Each student should blank out selected words in their reading, writing the blanked out words at the bottom of the sheet, creating an individual word-fill exercise for their partner. They should then swap sheets and fill in the blanks.
4) This would then be peer-assessed. You could also give students a text which has been cut into pieces, students have to put the text back into the correct order
- SuS erhalten einen Text zu lesen und sollen für jeden Absatz eine Überschrift finden bzw. eine Zusammenfassung in 1 bis 2 Sätzen schreiben.
- SuS bilden Paare, die verschiedene Texte zu lesen und einen schwarzen Marker-Stift (edding) bekommen. JedeR SuS streicht ausgewählte Wörter aus dem Text weg und schreibt die Wörter auf das Ende der Seite. Auf diese Weise entsteht ein individuelles Wort-Rätsel für den Partner/die Partnerin. Dann wird getauscht und das Rätsel gelöst.
- SuS erhalten einen Text, der erst zerschnitten wurde, und muss aus den Teilen wieder den ursprünglichen Text zusammenbauen.
Originaleintrag von ilessonplanner:
1) There are lots of ways to make reading more active.This encourages students to engage more with the text.
2) You could give students a text to read and ask them to write a heading for each paragraph, or to write a one sentence summary for each paragraph.
3) You could also give pairs of students? different readings, and a black marker pen. Each student should blank out selected words in their reading, writing the blanked out words at the bottom of the sheet, creating an individual word-fill exercise for their partner. They should then swap sheets and fill in the blanks.
4) This would then be peer-assessed. You could also give students a text which has been cut into pieces, students have to put the text back into the correct order
------------
Ende der Seite